Friday, January 14, 2011

Exercise - Try This......

Kalau dah stress atau mengantuk sangat kat office ambil masa 5 Minit untuk buat senaman ringan ini.. 
  



Ikut arahan betul-betul.... 
  
  
ni ala taichi sikit la... 
sebagai intro dan warming up.. 
  
  
tiru la macam ni... 
untuk melegakan bahu dan leher.. 
Pergerakan kepala tu penting ... 
  
  
wa..wa.. aaa 
  
gerak kekanan kemudian ke kiri.. 
  
  
gerak ke kiri kemudian ke kanan 
  
ikut je ler... jangan terpusing kepala udah la.. 
  
  
tepuk kuat kuat kat dahi.. 
ni untuk hilang mengantuk.. 
  
dah tu buat gerakan tangan dan badan... 
buat macam happy aje.. 
  
  
kemudian goyang2 kaki dan badan sikit... 
buat macam takde masaalah... 
Important point... the head movement 
  
  
buat secara aggresive  pula... 
jangan peduli apa orang lain kata.. 
  
  
hilangkan semua stress... 
  
pusingkan kepala... 
  
  
tengok muka kat cermin 
sambil goyang2.. lawa tak... 
  
  
akhir sekali 
buat joget kucing... 
  
Kalau tak hilang juga ambil bantal kecil gie tidur.....zzzzzzz.....

4 comments:

Ain said...

ok gak tu...last part tu yg paling best...hahaha

Piasara said...

amboii tai-chi bagai..mengantuk ko makan ler kuaci ke kacang ker..hehehe..

papabear said...

apsal gambar2 dia tak keluar eh? nak tengok joget kucing...

Hanis MY said...

joget kucing tu cemana?? comel tak hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...